A ma már közlekedési szempontból központi helyszínnek számító Keleti Pályaudvar helyszínére és kivitelezésére eredetileg több terv is született, végül az akkori város szélének számító területen kapott helyet. Az anno elszalasztott lehetőségekből Koszorú Lajos és Szenderffy Gábor (Város-Teampannon Kft.) valamint Pap László, Turján Csaba és Jurányi Erika alkotta meg a felújítást.
Bán Dávid írása, Horváth Dániel fotóival
A Baross tér története szorosan összefügg a Keleti pályaudvaréval, létrehozásuk egy időben, egymást kiszolgálva történt, társadalmi és építészeti fejlődésük is mindig szimbiózisban volt egymással. A pályaudvar fénykorában a Baross tér is egy kellemes, polgári miliő képét árasztotta, majd a vasút degradálódásával maga a tér is hanyatlásnak indult.
Magyarországon 1867 után rendkívüli mértékben meggyorsult a vasútépítés, 1868-ban a különböző magántársaságok után megalakult a Magyar Királyi Vasúttársaság (a mai MÁV elődje), majd ugyanebben az évben Mikó Imre közlekedési miniszter nagyszabású fővárosi vasútfejlesztési terveket terjesztett elő. Ennek a csomagnak volt a része egy új, központi pályaudvar létrehozása is. Ennek elhelyezésére alapvetően két javaslat született, az egyik az akkor már igencsak beépült Nagykörútig, a mai Blaha Lujza térig vitte volna be a vasutat, ez azonban a sűrű beépítettség miatt csak költséges, magasított vágányokon lett volna megoldható...
Magyarországon 1867 után rendkívüli mértékben meggyorsult a vasútépítés, 1868-ban a különböző magántársaságok után megalakult a Magyar Királyi Vasúttársaság (a mai MÁV elődje), majd ugyanebben az évben Mikó Imre közlekedési miniszter nagyszabású fővárosi vasútfejlesztési terveket terjesztett elő. Ennek a csomagnak volt a része egy új, központi pályaudvar létrehozása is. Ennek elhelyezésére alapvetően két javaslat született, az egyik az akkor már igencsak beépült Nagykörútig, a mai Blaha Lujza térig vitte volna be a vasutat, ez azonban a sűrű beépítettség miatt csak költséges, magasított vágányokon lett volna megoldható...
Használatra kész a Ceresit CE 60 fugázóanyag!
A 14 divatos szín víz hozzáadása nélkül, tökéletesen tartós marad.
"Sikló épület" a Mosoni-Duna torkolatánál
A vizek városában, Győrben több évtized után így állhatott helyre a vízszint.
CT 76 FEDŐVAKOLAT: HOMLOKZATA VÉDELMÉRE
A napsugárzás komoly veszély a homlokzatra. A Ceresit CT 76 erre elsőrangú megoldást kínál.
M3 Nagyvárad tér: a simogató
Üresen kongó, fakó terekből szabad, szellős nyugalom.
Base4Work Bratislava
Kevés a legendás ipartörténeti emlék Pozsonyban, ezért is jó a modern coworking központként újragondolt funkcionalista hőerőmű.
A Himalaya csúcsától át a Dolomitokig
Ceresit mozaik vakolatok megújult választéka.