Knauf Insulation Henkel technológia Modern építészet Klímavédelem Műemlékfelújítások Új technológiák Ursa Salgótarján Építészeti tervek Passzívházak Szigeteléstechnika Környezetvédelem Zöld energia
Knauf Insulation Henkel technológia
Történetének legjobb évét zárta az Ariston Thermo
Az Ariston Thermo Group rekord forgalma azt jelzi, hogy hamarosan Magyarországon is a hőszivattyúké lehet a főszerep.
2019-06-07



Az adatok alapján néhány éven belül Magyarországon is a megújuló energia felhasználása kerülhet túlsúlyba, jelenleg az Észak-Dunántúl, Budapest és a Balaton környéke a legnyitottabb a megújulókra. A cikk végén részletes infografikát láthatnak.

A folyamatban fontos szerepet tölt be a Magyarországon jelenleg is piacvezető Ariston Thermo Group. A csoport, elsősorban a fogyasztói igények emelkedésének köszönhetően, történetének eddigi legjobb eredményét könyvelheti el. A 2018. december 31-el végződő pénzügyi év adatai:
  • 1,61 milliárd eurós rekord forgalom,ami + 3,4% növekedés 2017-hez képest.
  • A korrigált EBITDA-t 202 millió euró
  • A nettó profit 82 millió euró, ami – hasonlóan a 2017-es évhez - a forgalom 5,1% -ának felel meg
  • A Calorex cég akvizíciójának sikeres lezárása Mexikóban, ami lehetővé teszi az Ariston Thermo piaci pozíciójának erősítését Amerikában


A Csoport számos országban növekedett és szerzett piaci részesedést, valamint szilárdította meg jelenlétét a meglévő piacokon. Az innovációra és a fenntarthatóságra összpontosító beruházások és K + F ráfordítások 2018-ban jelentősen nőttek, elérve a 86 millió eurót, ami 8,9% emelkedés a 2017-es évhez képest. Ez új rekordot jelent az Ariston Thermo történetében.


Fő akvizíció: Calorex

A 2019-es év kezdetének meghatározó vállalati eseménye a Calorex 100% -os felvásárlása. A Calorex földgáz-, elektromos- és napenergiás fűtési megoldásokat kínál lakó- és kereskedelmi célokra, elsősorban a Calorex és a Cinsa márkák révén, amelyek Mexikóban a legismertebbek. Ezzel a felvásárlással az Ariston vezető pozícióra tett szert Észak-Amerikában, valamint Közép- és Latin- Amerikában.


Főbb események 2018-ban

2018 elején az Ariston Thermo visszavásárolta Albacina történelmi üzemét. Ez a művelet szimbolikus jelentőséggel bír a csoport számára, hiszen Albacina az egyik első és legfontosabb történeti alapköve a Merloni vállalkozó családnak. Az üzem olyan fejlett energiahatékony technológiákat alkalmazó termékek és rendszerek tervezésének, fejlesztésének és gyártásának központja, amelyek termikus komfortot nyújtanak.

2018-ban az Ariston, az Ariston Thermo Group vezető és nemzetközi márkája, elindította az „Ariston Comfort Challenge” elnevezésű globális kampányt, amely a csoport kiemelt értékeit testesíti meg: az innovációt, a kényelmet, a fenntarthatóságot és az energiahatékonyságot. A vállalat egy komfort zónátalakított ki a grönlandi Disko szigeten, a Koppenhágai Egyetem klímakutató csoportja számára, az éghajlatváltozással kapcsolatos áttörő kutatások segítésére.

A Csoport közzétette az új Fenntarthatósági Jelentését is, amelynek célja, hogy az eredményeket és a főbb tevékenységeket a 2018-as pénzügyi évben a vállalat összes érdekeltje számára elérhetővé tegye.


Az Ariston Thermo Magyarországon

A csoport hazai leányvállalata 2018-ban is sikeres évet zárt és továbbra is őrzi vezető helyét az energetikai piacon.

Elektromos vízmelegítők: vezető dobogós helyen az Ariston
A vízmelegítők piacán folyamatosan tartja dobogós helyét és növeli eladásait. Az Ariston elektromos vízmelegítők az utóbbi években egyre nagyobb részt hasítanak ki a magyar piacból, aminek hátterében az áll, hogy a vásárlók egyre nyitottabbak a modern megoldásokra és az olasz dizájnra. Az Ariston termék kínálatában széles körben megtalálhatóak a „smart” termékek, melyek egyre inkább tért hódítanak, és amelyeket telefonos applikációval is lehet működtetni. Ezek között is a legkorszerűbb és egyben legenergiatakarékosabb vízmelegítő a Lydos Hybrid wifi, amely az első és az egyetlen hibrid technológiájú wifis vízmelegítő a hazai piacon.

A Lydos Hybrid elektromos vízmelegítő egyedüliként a hazai piacon „A” energiaosztályos besorolású, ami annak köszönhető, hogy az elektromos és megújuló energiát olyan hatékonyan hangolja össze egy termékben, hogy azzal 50%-os energia­megtakarítást eredményez, egy B energiaosztályú vízmelegítővel összehasonlítva. Megtérülési ideje átlagosan 2 év.


Kondenzációs kazánok: szolid növekedés
Az ErP hazai bevezetéséből kétségkívül a kondenzációs piac profitált a legtöbbet. A lakosság számára legkönnyebben és viszonylag olcsón elérhető megoldás a kondenzációs kazán volt. Vidéken és a városokban, családi házakban és lakásokban egyaránt jól használható megoldás, a kazánok széles skálájának hazai bevezetésével. A piac jelenleg is stabil a növekedés azonban enyhén lelassult a tavalyi évben. Míg 2015 és 2017 között a 20 százalékot is meghaladta az éves növekedés, addig a tavalyi évben hozzávetőleg csupán 15 százalékkal adtak el többet a piacon, mint a korábbi évben. Az Ariston továbbra is a legjobbak között van.

A kondenzációs piacon is nyitottak a fogyasztók az innovációk iránt, így egyre keresettebbek a hibrid rendszerek valamint a „Smart Home” koncepció, mely lényege, hogy az IOS vagy Android rendszerű telefonunkkal vezérelhetjük a kazánunkat. Az Ariston termék kínálatában megtalálható megannyi modell, mely a konnektivitásra helyezi a fő hangsúlyt.

Megújulók: várhatóan a hőszivattyú lesz a slágertermék
A kondenzációs piac növekedési ütemének csökkenése hátterében a megújulók térhódítása valószínűsíthető. Míg 2016-ban szinte ismeretlen volt a fogalom a hazai piacon, azóta ugrásszerűen megnövekedett a megújulók eladása. A legkeresettebb termék a megújulók között a hőszivattyú, amelynek eladása dinamikusan növekszik évről évre. A hőszivattyú ugyan nem a legolcsóbb beruházás jelenleg, mégis egyre több családi ház tulajdonosa tervez hosszútávra és választja ezt a megoldást. Országon belül a legnagyobb érdeklődés Budapesten, az Észak-Dunántúlon, valamint a Balaton környékén tapasztalható a hőszivattyúk iránt.

A jövőt illetően, Pavek Gábor az Ariston Thermo ügyvezetője elmondta: „míg a kondenzációs kazán megmarad a lakásokban, addig a hőszivattyú várhatóan a családi házak legnépszerűbb terméke lesz az elkövetkező években. Korábban a lakosságnak és a szerelőknek sem voltak információi a megújulókról, mostanra viszont egyre több partner ajánlja ezt a megoldást az ügyfeleknek.”

Pavek Gábor azt is elmondta, hogy a korábban túl magas megújuló árak mára konszolidálódtak és az állam is segíti a lakosságot energetikai korszerűsítési pályázatokkal. A GINOP és a nulla százalékos hitel mindenképp a modern megoldások felé tereli azokat, akik cserében vagy új termék vásárlásában gondolkodnak. Igy a hőszivattyúk aránya mostanra elérte a 24-30 százalékos éves növekedést a magyar piacon, ami az igazgató szerint tovább fog erősödni az elkövetkező években. Az erősödésre szükség van, hiszen az Eurostat adatai szerint 1 a megújulók arányát tekintve Magyarország jelenleg az európai mezőny utolsó harmadában van. A jó hír, hogy a 2020-ra tervezett eredményt máris elértük, mégis szinte reménytelennek tűnik a felzárkózás a skandináv államok mögé.

Az Ariston hazai terveiről szólva Pavek Gábor elmondta, hogy céljuk a kondenzációs piacon elért dobogós hely megtartása, valamint a megújulók piacából való legnagyobb részesedés megszerzése. Ennek érdekében folyamatosan képzik a szervízhálózatukba tartozó szakembereket, akiket a legfrissebb információkkal látnak el országszerte. A megújuló termékpalettát is bővítik és a legújabb fejlesztéseket a magyar piacra is behozzák rendszeresen. Idén a split és monoblock hőszivattyúk legújabb típusaival újítanak.

A vállalat a jövőben is folytatja négy éve működő CSR programját. Ennek keretében ingyenes energiatudatossági képzést biztosít óvodapedagógusok számára, amely minden évben más régióba látogat el azért, hogy mindenki helyben tudja igénybe venni a képzést. A tréning egy egész éves program első lépcsője, amellyel a vállalat azt szeretné elérni, hogy már óvodás korban elkezdődjön a szemléletformálás és a felnövekvő generáció már a DNS-ében hordozza az energiatudatosságot. ariston.com/hu/energiatudatos-ovodak-2019-felhivas


Újranyíló virágok
A Mae Architects közösségi háza a körforgásos szemléletet alkalmazza.
Újabb rekordbevétel az Ariston 90. születésnapján
A hőszivattyúk fejlesztése iránt Magyarországon is ugrásszerűen nő az érdeklődés, így tavaly óta a legmodernebb „split” és „monoblock” hőszivattyúk is kaphatók a magyar piacon.
Fibaro okosotthon rendszerrel 25%-os megtakarítás egy fűtésszezon alatt
Az eredményeket a debreceni Faragó utcai óvoda szolgáltatta, ahol tavaly 72 radiátor termosztáttal üzemelték be a Fibaro okosotthon rendszert.
Februártól 50 százalékkal kevesebbet költenek melegvízre a zalai mintatelepülésen
Az Ariston ajándékaként Lydos Hybrid wifi vízmelegítővel bővül a nagypáli ökocentrum energiaellátó központja.
Zöldövezeti minimál Budán
A minimalista formák és színek mellett az ablakok árnyékolását motoros zsaluziák biztosítják, a lakóterek hűtése-fűtése hőszivattyúval történik, a medence meleg vizét pedig napkollektorok állítják elő
Az év háza 2015-ben egy szentendrei ökovilla
Az építészet világnapján egy hagyományos épületet díjaztak.
Használatra kész a Ceresit CE 60 fugázóanyag!
A 14 divatos szín víz hozzáadása nélkül, tökéletesen tartós marad.
"Sikló épület" a Mosoni-Duna torkolatánál
A vizek városában, Győrben több évtized után így állhatott helyre a vízszint.
CT 76 FEDŐVAKOLAT: HOMLOKZATA VÉDELMÉRE
A napsugárzás komoly veszély a homlokzatra. A Ceresit CT 76 erre elsőrangú megoldást kínál.
M3 Nagyvárad tér: a simogató
Üresen kongó, fakó terekből szabad, szellős nyugalom.
Base4Work Bratislava
Kevés a legendás ipartörténeti emlék Pozsonyban, ezért is jó a modern coworking központként újragondolt funkcionalista hőerőmű.
Látni és látszani a Hadak útján
A Trendo társasház nem csupán 4 környezet találkozásának absztrakt átirata, valami pluszt is tud adni.

Kiemelt partnereink



Legfrissebb kiadványaink


Knauf
2021. január

Knauf
2020. január

Összes kiadvány


További partnereink

Temi-Higiénia Temi-Higiénia Temi-Higiénia



Kapcsolat
30 / 612-24-30

20 / 986-42-10
kati1112@gmail.com

simon.epiteszet@gmail.com