Knauf Insulation Henkel technológia Modern építészet Klímavédelem Műemlékfelújítások Új technológiák Ursa Salgótarján Építészeti tervek Passzívházak Szigeteléstechnika Környezetvédelem Zöld energia
Knauf Insulation Henkel technológia
MEGSZAVAZHATTÁK A FIZETÉST ÉS A VASÁRNAPI NYITVATARTÁST
Átadták az aon legjobb munkahely díjakat, kereskedelmi cégek a nyertesek között.
2016-11-01

Magabiztosabbak lettek a munkavállalók, akik elismerték: ha nem tetszik nekik egy munkahely, könnyebben felállnak onnan, mint az elmúlt 11 évben bármikor - ez derült ki az AON Hewitt Legjobb Munkahely Program kutatásából. 91 hazai cég 44 ezer munkavállalójával végzett felmérése alapján a vállalat 16. alkalommal adta át az Aon Legjobb Munkahely Díjat. Az idei 10 győztes a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az IT és a telekommunikációs szektor képviselői lettek. A legjobbakat elhúztak az „átlag cégek előtt”: ők könnyebben tudják megtartani a dolgozókat, akik azt érzik, hogy érdemes a cégért dolgozni, hiszen megbecsülik őket és több munkáért több fizetést is kapnak.

A 2015-ben és idén is Aon Legjobb Munkahely címet nyert Decathlonnál bevonják a dolgozókat a döntési folyamatokba. Beleszólhatnak abba, hogy ki legyen az új áruházvezető, megkérdezték őket arról, hogy mennyi legyen az eladói bér minimum szintje és a vasárnapi nyitvatartási idejéről is ők döntöttek. Ők csak olyan kollégákat várnak, akik szeretik a termékeket és szenvedélyük a sport. Ha ez megvan, akkor mindent igyekeznek megadni munkatársaiknak, bevonják őket a projektekbe, sőt, sokszor saját ötleteiket is végigvihetik, blogot írhatnak, rendezvényt szervezhetnek.

A Legjobb Munkahelyek 25-30 százalékponttal eredményesebbek a magyar átlagnál. A legnagyobb különbség az, hogy hogyan vélekednek a saját vállalatuk tehetségvonzó képességéről. Míg a legjobbaknál a megkérdezettek 72%-a vallja, hogy a tehetségeket könnyebben megszerzik és a nyitott pozíciók betöltése nem jelent számukra gondot, addig az átlagnak mindössze 43%-a mondhatja el magáról ugyanezt. A Legjobb Munkahelyeknél a felsővezetést is sokkal pozitívabban értékelik. 84%-uk ért egyet azzal, hogy a felsővezetők eredményesen vezetik a vállalatot és az embert tekintik a legértékesebb erőforrásnak. Ezek a cégek jobban elismerik a kiemelkedő teljesítményt, a munkavállalók úgy vélekednek, hogy a teljesítményük közvetlen hatással van a javadalmazásukra, tehát ha jobban dolgoznak, többet is keresnek. Elégedettebbek azzal is, hogy fizetésük mennyire van arányban a munkájukkal és a rájuk bízott felelősséggel. A vállalatot vonzó munkáltatóként értékelik és pozitívabban ítélik meg a munkaerőpiacon betöltött szerepét is.

“A Legjobb Munkahely Programban azok a vállalatok vesznek részt, akik már felismerték, hogy az Employer Branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés nem a külső kommunikációnk javításáról szól, hanem a falakon belül kezdődik – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Hewitt Innováció és PR vezetője. Kemény munkával, nap, mint nap tesznek azért, hogy munkatársaikat elkötelezetté tegyék. A Legjobb Munkahely cím hozzájárul az elkötelezett kollégák büszkeségének növeléséhez és egyértelműen megkülönböztet a piacon. Azt hitelesíti a külvilág felé, hogy a vonzó ígéretek nem csupán szavak, hanem a mindennapok során beváltásra is kerülnek.”

A Legjobb Munkahelyek az átlaggal ellentétben folyamatos növekedést tudnak felmutatni, a dolgozók 85%-a elkötelezett a cég felé és azt vallja, hogy mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobban teljesítsen.

A szintén duplázó (2015 után idén is) Aon Legjobb Munkahelynek választott EuroFamily vezetői képzett mediátorok, amely sok esetben hatékonyan segíti a napi konfliktuskezelést. A dolgozók bevonásával választanak vezetőket és külső, független szervezetfejlesztő cég segítségével rendszeresen megkérdezik munkatársaikat arról, hogyan érzik magukat, milyen problémákat látnak és milyen változtatási javaslataik, ötleteik vannak.

MAGABIZTOSABBAK ÉS KRITIKUSABBAK A MUNKAVÁLLALÓK
Az elmúlt 5 év adatai alapján egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 61%-a elkötelezett a cége felé. Ők azok a munkavállalók, akik szívesen ajánlják a munkahelyüket másoknak, nem terveznek állást változtatni és elváráson felül teljesítenek a vállalat céljai érdekében. Bár ez meghaladja mind az európai (55%), mind a globális szintet, mégis csökkenő tendenciát mutat. Idén először ugyanis megfordult a sokéves trend.



„A dolgozók a felmérés szerint 2016-ban már sokkal határozottabbak, magabiztosabbak lettek a munkahely váltást illetően – mondta Venesz-Kormos Judit, az Aon Hewitt Elkötelezettség üzletágának vezetője. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalók határozottabbak abban, hogy könnyebben találnának munkát, mint egy évvel korábban. Idén a kollégák 48%-a egyáltalán nem félt kimenni a munkaerőpiacra, ez jelentős emelkedés a korábbi évekhez képest. Ezzel párhuzamosan gyengült kötődés jelenlegi munkahelyükhöz, 38%-uknak egyáltalán nem okoz lelki válságot a váltás.”

Az átlag magyar vállatok is egyre kritikusabbak. A munkaerőpiacon kevésbé tudnak vonzóak lenni a rátermett jelöltek számára, a korábbi évekhez képest nehezebben tudják elérni, megtartani és ösztönözni a tehetségeket és a jó munkaerőt. A kereskedelemmel foglalkozó vállalatok viszont kiemelkednek a tehetségek megtartásában, ők közel 14% ponttal jobbak a magyar átlaghoz képest.


A 250 fő alatti kategóriában Aon Legjobb Munkahelyek:

Glaxosmithkline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft.
Jungheinrich Hungária Kft.
Sz+C Stúdió Kft.
Sodexo Pass Hungária Kft.



A 250 és 1000 fő közötti cégek legjobbjai:

B.Braun Avitum Hungary Zrt.
EuroFamily
Microsoft Magyarország Kft.



Az 1000 főnél többet foglalkoztató cégek:

DECATHLON Magyarország
Sodexo Magyarország Kft.
Vodafone Magyarország Zrt.


A szekszárdi építőanyag kereskedés, a szintén Legjobb Munkahely díjat kapott Sz+Cs Stúdió Kft tulajdonosai azért, hogy megtartsák két vezető beosztású kollégájukat, 10-10%- os üzleti tulajdonrészt biztosítottak a cégben térítés nélkül. A másik díjazott Jungheinrich Hungária Kft. vezetése szerint a sikeres csapatmunka elérésének érdekében kiemelik a dolgozók erősségeit. Nagy hangsúlyt fektetnek a kommunikáció és visszacsatolás-orientált vállalati kultúrára, amelyben a dolgozók számíthatnak a Jungheinrich-re, mint munkaadóra.




A Mapei ötödével tudta növelni árbevételét
A cement ellátásában viszont idén országosan hiányra kell számítani, több más bizonytalanság mellett.
Kisváros méretűre nőtt az építőipari közösség
A Magyar Építőipari Szakember Közösség tagjainak száma 6 év alatt átlépte a 4500 főt.
Kiemelt beruházás a Mapei sóskúti bővítése
Az új üzem 8 milliárd Ft saját tőkéből épül, fugák mellett homlokzati fedővakolatokat gyárt.
Eltűntek az akciók az építőanyag kereskedésekből
Próbavásárlást tartott a Mapei, aminek eredménye: közel kétharmadával csökkentek a promóciós ajánlatok a kiszámíthatatlanul növekevő árak mellett.
133 napra duzzadt a szakemberhiány
A megkereséstől számítva újra a járvány előtt már-már normálisnak tekinthető 4-5 hónapot kell várni egy szakemberre Magyarországon.
A LEDVANCE 1 millió forint adományt adott át
A Magyar Mentőmotor Alapítvány támogatása egyben a járvány elleni védekezés megsegítését jelentette, korábban pedig az előzetes feltételként kijelölt értékesítési cél elérését.
Használatra kész a Ceresit CE 60 fugázóanyag!
A 14 divatos szín víz hozzáadása nélkül, tökéletesen tartós marad.
"Sikló épület" a Mosoni-Duna torkolatánál
A vizek városában, Győrben több évtized után így állhatott helyre a vízszint.
CT 76 FEDŐVAKOLAT: HOMLOKZATA VÉDELMÉRE
A napsugárzás komoly veszély a homlokzatra. A Ceresit CT 76 erre elsőrangú megoldást kínál.
M3 Nagyvárad tér: a simogató
Üresen kongó, fakó terekből szabad, szellős nyugalom.
Base4Work Bratislava
Kevés a legendás ipartörténeti emlék Pozsonyban, ezért is jó a modern coworking központként újragondolt funkcionalista hőerőmű.
Látni és látszani a Hadak útján
A Trendo társasház nem csupán 4 környezet találkozásának absztrakt átirata, valami pluszt is tud adni.

Kiemelt partnereink



Legfrissebb kiadványaink


Knauf
2021. január

Knauf
2020. január

Összes kiadvány


További partnereink

Temi-Higiénia Temi-Higiénia Temi-Higiénia



Kapcsolat
30 / 612-24-30

20 / 986-42-10
kati1112@gmail.com

simon.epiteszet@gmail.com